Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

sobota, 22 sierpnia 2015

Coś o słyszalności..

Minęło 2 tygodnie od ustawienia w Kajetanach. Zauważyłam pozytywne zmiany w słyszeniu. 

W normalnych warunkach nie słyszę różnicy, ale jak wspomniałam, że miałam problem z cieniem po stronie ucha niesłyszącej, z odległością i w hałasie. 

Więc zauważyłam, że lepiej słyszę, jak ktoś stoi np 1-2m dalej, a co do cienia to dokładnie jeszcze nie testowałam, więc nie wiem co z tym, ale myślę, że lepiej. Telewizję czy muzykę to lepiej słyszę, mam wrażenie, że jest więcej dźwięków :) Nawet w McDonaldzie zawsze jest hałas, ja stałam dalej i słyszałam kasjerki co mówiła o.O, oczywiście nie wszystko, ale najważniejsze, że część złapałam słów kasjerki. Jeszcze będę testować w hałasie i ten cień właśnie. :) Rozumienie w hałasie niestety zawsze jest najgorzej :( Przynajmniej u mnie.. Procesor nie ma filtrów, żeby wyciszało hałas, ale w Sonnet już ma, więc nowi pacjenci dostają Sonnet, czy po wymianie także :) Ale przez telefon.. Bardzo dobrze rozumiem. Jeśli jest hałas to przełączam w cewkę T i rozmawiam przez telefon. Wtedy hałasu nie słyszę tylko telefonu! A to świetna sprawa, że mogę porozmawiać nawet w trudnych warunkach, tylko, że pilot niestety muszę nosić.. 

Ale tak czy siak dalej czytam napisy w telewizji :) U niektórych osób muszę czytać z ust, zwłaszcza w hałasie. Ale są efekty po 10 miesiącach od operacji :) Trzeci raz czy nawet setny raz bym wybrała implant !! :) Chcę słyszeć dobrze i tyle, jest mi bardzo potrzebny i ułatwia życie :) Słyszę śpiew ptaków, odgłosy przyrody, czy ciche odgłosy, które w aparatach nie słychać było, głos ludzi (słyszę różnice). :) Jednak najważniejsze dla mnie jest rozumienie mowy, że mowa ludzka jest czysta, zrozumiała, a nie, że jest rozmywana i nie można usłyszeć co za słowo, albo wypadające głoski :) 

Audiogram mój w implancie :) + audiogramy w poprzednich latach w starym implancie.
Audiometria tonalna.


Żółte pole to tak wyglądał audiogram w poprzednich latach czyli od 2000 do 2012 roku :) Czyli aktualnie lepiej słyszę dźwięki :) A 1999r. to jest miesiąc po aktywacji pierwszego implantu. Prawda, że słabo na początku, ale słuch niestety nie był na tyle wyrehabilitowany, ale po roku czasu widać duży efekt :)

Audiometria słowna.
Zrozumiałość mowy w nowym implancie. (2015r.)
W ciszy - 75%
W hałasie - 45%

Zrozumiałość mowy w starym implancie. (2009-2012r.)
W ciszy - 68-70%
W hałasie - 25-30%

Czyli aktualnie rozumienie mowy jest lepsze niż w starym implancie :)

1 komentarz:

  1. No, to gratuluję! Aktualnie w hałasie słyszysz lepiej niż ja w aparatach, natomiast w ciszy ja mam trochę lepiej, ale myślę, że to jeszcze kwestia treningu. Zobaczymy za pół roku. To jeszcze jeden argument przemawiający za tym, że w implancie można jednak lepiej słyszeć.

    OdpowiedzUsuń