Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

środa, 2 lipca 2014

Jak słychać w implancie? Jak słychać jak mamy wadę słuchu bez urządzeń?

Nikt słyszący nie wie jak to jest słyszeć w implancie, albo gorzej słyszeć. 
Chcecie jak słyszą wasze dzieci czy osoby implantowane albo jak się słyszą dzieci jak mają wadę słuchu nie używając aparatów ani implantów.
Chciałabym w ten sposób wam pokazać jak my implantowcy słyszymy dźwięki, mowę :) I także chcę pokazać jak ktoś ma wadę słuchu jak on słyszy. Na pewno ciekawscy ludzie słyszący chcą wiedzieć jak my słyszymy :) I dlatego pokażę wam.

Film poniżej przedstawia najpierw słowa a potem instrumenty.
Każdy implant ma ileś kanałów i pokazane jest np jak słyszy się w implancie 4,8,12,20 kanałowy (elektrod) i na koniec jest naturalnie tak jak słyszy zdrowy człowiek w celu porównania z implantem a normalnym słuchem. 
Po angielsku: channel - kanał, natural - naturalny słuch
Ja mam 12 elektrod :) 
Od początku słowa a od 0:53 zaczynają się instrumenty :)

Ktoś z was słyszący byłby w stanie odróżnić co to za instrument albo zrozumieć słowo w implancie? Zupełnie inaczej słychać w implancie niż normalny słuch prawda? 

Nie słyszę tego, ale mama odsłuchała i w szoku jest. Nie rozpoznaje dźwięków w implancie i trzeba od nowa się uczyć dźwięków. Stwierdziła, że słowa to myślała, że mężczyzna mówi, a to kobieta, bo jest taki słumiony i trochę niewyraźny.. 



A teraz pokażę wam jak to jest stracić częściowo słuch. Jak słyszymy jak mamy lekki, średni, głęboki niedosłuch. Bez żadnych urządzeń oczywiście.

Ten film poniżej przedstawia na początku piosenkę kobiety jak jest normalnie słychać, a później pojawiają się audiogramy i pokolei ubytki coraz głębsze pokazuje tą samą piosenkę jak słyszą niesłyszący. Pokazuje do 90dB. Im głębszy niedosłuch coraz gorzej słyszymy. Sami zobaczcie i zwracajcie uwagę na audiogram :) Moja mama także tego przesłuchała. 



7 komentarzy:

  1. Great blog! Do you have any hints for aspiring writers?
    I'm planning to start my own blog soon but I'm a little lost
    on everything. Would you recommend starting with a free platform like
    Wordpress or go for a paid option? There are so many choices out
    there that I'm completely confused .. Any recommendations?
    Appreciate it!

    Take a look at my web site daily water ()

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zamontowany implant slimakowy w Kajetanach 4 lata temu jest super sprawa sjysze o wiele lepiej jak nosilam aparat sluchowy pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko się cieszyć, że taki rzeczy są i pomagają nom. Chwało za to ich wynalazcom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze to już chyba wolę to moje 90dB ubytku niż "słyszeć" tak jak to jest w implancie pokazane... To też pokazuje dlaczego moje lepsze ucho nie akceptuje aparatu - podejrzewam że efekt jest bardzo podobny do tego implantu, niby 16 kanałów ale dźwięki to jedna wielka ściema. Pozostaje czekać na rozwój chirurgii z komórkami macierzystymi lub na przeszczepy o ile kiedykolwiek nastąpią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, nie znam naturalnego słuchu, nie wiem jak to jest słychać, ale dobrze słyszę i dobrze rozumiem w implancie :)
      A co do komórek macierzystych czy przeszczep to chyba bym nie zdecydowała "uzdrowić" ucho, po prostu boję się tego świata, nie będę w ciszy, nie będę mogła spać w ciszy czy odpocząć od dźwięków ;) Jakbym była dzieckiem to może przyzwyczaiłabym się ale teraz kiedy mam 24 lata to już przeraża mnie :)chyba, że tylko częściowe odzyskanie słuchu tak, żebym mogła nosić aparat słuchowy to może tak :) Bo tak lubię odrobinę ciszy i potrzebuję tej ciszy ^^ Przy implancie czy przy aparatach mogę zdecydować pobyć w ciszy to po prostu zdejmuję urządzenie i już.

      Usuń
    2. Jesteś jeszcze młoda wszystkiego można się znowu nauczyć :) Ja mam 35 lat i podobną historię do Ciebie. Szczęśliwie lewe ucho zatrzymało się na 60dB, prawe 90-100dB. I też mam problem z akceptacją głośnych dźwięków. Ale mimo wszystko za nimi tęsknię!

      Usuń
  5. Jeżeli z implantem miałabym słyszeć tak jak na tym filmiku, to chyba wolałabym umrzeć! Mam aparat, 71 db ubytku na oba uszy, korzyści z aparatu znikome, ale po obejrzeniu filmiku z "słyszeniem w implancie" jestem w totalnym szoku. Nie zgodzę się na implant raczej.

    OdpowiedzUsuń