Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

poniedziałek, 22 września 2014

Jak to jest słyszeć w implancie ślimakowym? Historia Helen Willis.

Jesteś osobą słyszącą? Jesteś ciekawa jak słyszą implantowicze? Zobacz jak to jest, dlaczego tak trudno nam jest.. Posłuchaj nagrania ;)
Poniżej film przedstawia film dokumentalny Helen'a Willis'a. Ona nie słyszy, ma implant ślimakowy Nucleus 22 elektrod. Pokazuje jak to jest słyszeć w jej przypadku, jak słyszą mniej więcej implantowcy. Przypominam, że nie każdy jednakowo słyszy, ale podobnie. Ja także opiszę jak to jest, czy rzeczywiście tak jest i dlaczego.

Tłumaczenia do filmu:
normal speech - normalna mowa jaką słyszą słyszący
normal music - normalna muzyka, jaką słyszą słyszący
[...] cochlear implant [...] - jak słyszy osoba w implancie
This is what I hear - kiedy ja słyszę.. (implantowiczka)

Na wykładzie na uczelni..

lower quality speech, difficult understand - niższa jakość mowy, trudno zrozumieć
Tak mogę to potwierdzić, wkurzają mnie szelesty kartek, szumy z sali, wykładowca chodzi po sali, wkurzają mnie jej pukanie w podłogę, przez co jakość mowy obniża, gorzej słyszę mowę niż te szumy itd. 
Może dla słyszących nie jest głośne, głośniej słyszą mowę.. ale u nas tak nie jest :(
Mama stwierdziła jak to posłuchała to jakby wampir mówił hahahah. :D

W pubie..

muffled speech, lots of reverberation - przytłumiona mowa, dużo pogłosu
To prawda, mogę potwierdzić to. Słyszę większy hałas, a mowy prawie wcale nie słychać. Za dużo pogłosu z zewnątrz, a mowa staje się przytłumiona przez co ciężko zrozumieć bez czytania z ust.
Szkoda, że nie można ustawić , żeby hałas wyciszał, a pogłośnić mowę.. niestety..

Taniec, muzyka..

distorted music - muzyka zniekształcona
W pewnym sensie mogę powiedzieć, że tak. Nie słyszymy wysokich tonów powyżej 8 tyś Hz. Implant ma możliwość maksymalnie 8 tyś Hz, a człowiek zdrowy słyszący słyszy 21 tys Hz. Po prostu z muzyki zanikają nam wysokie tony. Automatycznie mniej dźwięków słyszymy. Na początku nie zdawałam sobie sprawy, że mniej dźwięków słyszę, ale po zmianie kodowania procesora (rozszerzyli pasmo z 4 tyś Hz do 8 tyś Hz) rzeczywiście od razu inaczej słyszałam muzykę, powiększyło ilość dźwięków wysokich tonów, przez co muzyka jest dokładniejsza i ładniejsza ;) I tak wiem nadal, że mniej słyszę niż np rodzice :)

Kliknijcie od czasu 3:21, wcześniejsze możecie pominąć. Wcześniejsze to jej historia związane z niedosłuchem i jej implantem. A później po tym czasie 3:21 właśnie pokazuje jak radzi sobie z implantem.


5 komentarzy:

  1. Gdzie mam znaleźć te filmy? Np. z uczelni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy wszystko są w jednym filmie?

      Usuń
    2. Wszystko w jednym filmie. Właśnie co opisałam to oparte na tym filmie ;)

      Usuń
    3. Ahaa, myślałam, że film jest właśnie ta nazwa, gdzie tłumaczyłaś na polski :)

      Usuń
    4. Tak tłumaczyłam niektóre napisy, żeby wiedzieli o co chodzi ;)

      Usuń