Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

środa, 26 marca 2014

Pętla indukcyjna w słuchawkach - moje doświadczenia.

Na początek powiem co to takiego pętla indukcyjna.

     Pętla indukcyjna to urządzenie, która pomaga lepiej i wyraźniej słyszeć mowę np telewizję, profesora na wykładzie, w miejscach publicznych np przy okienkach są pętle indukcyjne i dzięki niemu lepiej rozumiemy co mówi dana osoba. A dźwięki otoczenia zupełnie wyłączone. Do pętli potrzebna jest cewka indukcyjna, który jest wbudowane w aparatach i procesorach.
Np. naszyjna pętla indukcyjna NL-90 to jest na szyję, do tego można podłączyć telefon, laptop, mp3, telewizor. Możemy również słuchać muzyki z telefonu ;)
Tak jak poniżej pętla na szyję, coś takiego:


       Także pętla indukcyjna jest dostępna w kościołach, urzędach, uczelniach, bankach itd, ale niestety nie we wszystkich dlatego trzeba dowiedzieć.










Skąd mamy wiedzieć, że to miejsce posiada pętlę indukcyjną?
     Jest oznakowane takimi znakami jak obok na niebiesko słuch z literką "T": 


       Cewkę indukcyjną (telefoniczna) posiada 90% aparatów słuchowych i implanty ślimakowe. Ale niestety ponad połowa osób nie ma pojęcia o istnieniu ani do czego jest cewka i pętla. Ja też nie miałam o tym pojęcia.

       Na aparatach słuchowych lub w procesorach na pilocie jest napisane literka "T" to jest właśnie włącza się cewka indukcyjna, a wyłącza się mikrofon przez co nie słyszymy hałasu, dźwięków otoczenia. Literka "M" to jest mikrofon, a literka "MT" to mikrofon + cewka czyli słyszymy nie tylko przez cewkę, ale także dźwięki, hałas otoczenia.


       W salach wykładowych np na uczelni, jest wzmacniacz, mikrofon oraz kabel w którym jest pętla indukcyjna. My tylko włączamy w aparatach/procesorach cewkę indukcyjną "T". Żadnego dodatkowego urządzenia nie jest nam potrzebne.
O to przykład poniżej.














        Drugi przykład poniżej. W urzędach, gdzie są okienka, są w ten sposób zamontowane pętle indukcyjne. My oczywiście tylko włączamy "T" w aparatach/procesorach.





Nie wiem czy dobrze wskazałam pętlę, bo sama narysowałam. Nie jestem tego pewna, ale tak mi się wydaje, to co przeczytałam. Ale w takim razie na takim zasadzie działa.










Dowiedziałam się, że w słuchawkach można słuchać przez cewkę indukcyjną dzięki blogu Implantowana.

     Kiedy przeczytałam jej notkę, to spróbowałam duże słuchawki, podłączyłam do laptopa, włączyłam "T" i nie wierzę! Działa!! i to jak wyraźnie.. Jestem w szoku, a ja przez 6 lat mam procesora Opus2 nie wiedziałam, że istnieje taka funkcja. Włączyłam wiadomości, muzyki, filmy z polskim lektorem..
A wczoraj oglądałam 2 filmy i wiadomości bez napisów i dużo zrozumiałam! Podłączyłam słuchawki do telewizora.

      Sprawdźcie w słuchawkach jakie posiadacie, przełączcie na "T" i zobaczcie np wiadomości, filmy z polskim lektorem. Na prawdę polecam ułatwienia. Super, wyraźnie słyszę co mówią, dużo lepiej niż w mikrofonie, nie ma hałasu otoczenia. To jakby wyostrzają i ulepszają jakość mowy. Na prawdę warto korzystać z pętli indukcyjnej!!

      Dla upewnienia i z ciekawości przetestowałam 2 inne słuchawki, które posiadam ale mniejsze i działają ! Przykłady słuchawek, których przetestowałam są poniżej:







Sorry za jakość, słabe oświetlenie.













Ale te mikro słuchawki do telefonów jak powyżej na prawym rogu, to też działa, ale musimy ułożyć tak jak poniżej:





Tylko w taki sposób działa, jak założymy słuchawkę w ucho to nie zadziała, bo za daleko od procesora. Jak niektórzy nie noszą wkładek (ja noszę jak widać) to zakładają w ucho jak słyszące osoby.






     Doświadczenia na wykładach na studiach to pewnie za półtora roku wam powiem jak to jest. Bo prawdopodobnie idę na magisterkę, na uczelnię, gdzie mają zamontowane pętle indukcyjne. Gdzie chodzę obecnie nie ma pętli indukcyjnej, a tak wogóle to jak wspomniałam wam, że nie jest dostosowana pod względem osób niesłyszących.

    Doświadczenia w urzędach, przy kasach okienkowych, w kościołach to postaram się poszukać takie punkty i sprawdzić jak się załatwia sprawę, czy można normalnie dogadać się i czy lepiej :) Czy lepiej rozumiem mszę. Swoje doświadczenia napiszę za jakiś czas, jeśli takowe punkty istnieją.




       Możecie przeczytać także tutaj.
Tam krótko opisane o pętlach indukcyjnych, systemach FM, systemy na podczerwień (IR).

4 komentarze:

  1. Tak się zastanawiam, jak w salach wykładowych z pętlą.Czy wykładowca na moją prośbę powinien włączyć urządzenie pętli indukcyjnej, czy ono i tak już działa, i spokojnie mogę tylko włączyć w aparatach pętlę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ono działa, nie musisz informować żeby włączył. Jeśli jednak nie działa a jest oznaczona znakiem to trzeba zgłosić do biura osób niepełnosprawnych, bo czasem mogą zepsuć, czy źle zamontowane, różnie bywa. Więc to nie wykładowca odpowiada.

      Usuń
  2. A czy do takich słuchawek bezprzewodowych https://www.oleole.pl/sluchawki,g!sluchawki-bezprzewodowe.bhtml też da się pętlę podłączyć? Jestem ciekawa czy to by działało

    OdpowiedzUsuń