Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

poniedziałek, 20 października 2014

5 dni z procesorem mowy

Ustawiłam sobie na 2 program w procesorze. Jest o wiele lepiej. Wcześniej to zrobiłam, ale było za cicho, więc chciałam pogłośnić. 
Zaczynam słyszeć także niskie tony, muzyki stają się normalniejsze, słyszę uliczny hałas. Na 1 programie nie słyszałam hałasu na ulicy, w galerii, w autobusie, w metrze, nic! Tylko mowę i wysokie dźwięki słyszałam. 
Dzisiaj zaczęłam rehabilitować słuch z mamą, jak na początek nieźle poszło, wiadomo, że dużo słów nie mogłam odgadnąć, bo zupełnie inaczej słyszę i inaczej brzmią.. Ale to początek, wraz z ustawieniem i rehabilitacją będzie coraz lepiej :) Rehabilitacja będzie trwała rok, także będę rehabilitować się w domu.
Ale zauważyłam, że mimo nie idealnie słyszę, nie rozumiem całkowicie mowy, ale implant bardzo ułatwia mi życie, ułatwia mi komunikację ze słyszącymi, bo słyszę choć trochę! Uzupełniam sobie czytaniem z ust. Nie muszę bardzo męczyć wzroku ;)

Zupełnie inaczej słyszę teraz niż w starym implancie. Muszę zaczynać znowu od nowa. Zmieniasz aparaty słuchowe, nie trzeba od nowa się uczyć słuchać, a zmieniasz implant wewnętrzny to w większości przypadków trzeba od nowa zaczynać uczyć się słuchać. Może tak zdarzyć, że umieszczą w to samo miejsce elektrody i mogą wrzucić stary program, wtedy nie trzeba rehabilitacji mieć. Ja natomiast mam w zupełnie inne miejsce włożony ;) Nie wiem czy dobrze, czy źle, ale myślę, że dobrze, bo jednak większość dźwięków składa się z wysokich ton, wtedy zrozumiałość będzie lepsza, tak twierdzi pani technik od ustawiania procesora. Ale to za pół-rok mogę powiedzieć czy rzeczywiście jest dużo lepiej czy gorzej. Mam nadzieję, że lepiej. 

Ale mogę powiedzieć jedno, że w nowym słyszę ostrzejsze, wyraźniejsze, bardziej naturalniejsze dźwięki niż w starym. Bo w starym słyszałam niskie tony, głosy, dźwięki były stłumione. Chyba w nowym bardziej mi się podoba słyszenie, tylko muszę oswoić się z rozumieniem mowy..

2 komentarze:

  1. Do zmienionych aparatów tez trzeba się przyzwyczaić, ale to pewnie zależy jak duża jest różnica w odbiorze dźwięków i u każdego jest inaczej. Poza tym nie trwa to długo, kilka tygodni.
    Powodzenia w nowym implancie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zmienionego procesora też trzeba przyzwyczaić się ale to kwestia kilku dni, a implant wewnętrzny pół roku, rok czasu.

      Usuń