Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

środa, 19 marca 2014

Stypendium dla niepełnosprawnych na uczelni.

Studenci! Wiecie o tym?

Studenci niepełnosprawni, którzy mają stopień niepełnosprawności mogą starać się o stypendium specjalne dla niepełnosprawnych. Nie ważne czy to uczelnia gdzie jest dużo niepełnosprawnych czy nie ma. Każdy ma prawo o to się starać w każdej uczelni.
Do stypendium nie są brane pod uwagę zarobki, bo to nie jest socjalne, tylko specjalne. Każdy może starać się o stypendium, nawet jeśli jest duży dochód.

Ile będziemy dostawać za stypendium?
To już zależy od uczelni, każda uczelnia ustala kwoty. Na pewno osoba, która ma stopień lekki dostanie mniej pieniędzy niż osoba, która ma stopień umiarkowany czy znaczny.
na przykład:
lekki - 250 zł / m-c
umiarkowany - 300 zł / m-c
znaczny - 350 zł / m-c
Stypendium wypłacają miesięcznie lub jednorazowo, to już zależy od uczelni. U mnie zawsze miesięcznie płacą za cały rok akademicki. Każdego roku są inne kwoty! Zależy ile jest studentów i zależy ile szkoła dostanie pieniądze. Muszą tak zarządzać, żeby wszystkim starczyło. Każdy dostaje stypendium specjalne bez wyjątków!

Co jest potrzebne, żeby starać się o stypendium specjalne?
1) Kserokopia i oryginał orzeczenia o stopniu niepełnosprawności.
2) Wniosek, który dostaniecie od uczelni, zapewne jest w sekretariacie, bądź w dziekanacie, ewentualnie na waszej stronie internetowej uczelni.

Po co oryginał orzeczenia? Tylko pokazujemy oryginał w celu zgodności kopii z oryginałem.

Musicie składać przeważnie do połowy października. Ale termin składania wniosków ustala uczelnia !! Nie przegapcie terminu ;)

Musicie mieć własne konto bankowe, żeby mogli wpłacić wasze stypendia!

I to wszystko.
Potem czekacie na decyzję, musicie potem podpisać, że odebraliście decyzję. (u mnie tak jest, że muszę podpisywać) No i macie na koncie bankowym stypendium :)

Na co przeznaczycie ten stypendium to już wasza sprawa ;) Nikt nie będzie pytał o to.

2 komentarze:

  1. Hej. Jak byłam na studiach licencjackich 2004-2007 to albo nie było jeszcze takiej możliwości, albo nie widziałam informacji o tym, że oprócz stypendium socjalnego - mogę otrzymać stypendium dla osób niepełnosprawnych. W nowej szkole, na magisterce, już to wiedziałam, bo przy rekrutacji mnie o tym poinformowano. Dzięki tej kasie mogłam sobie kupić pierwszy komputer, co mi ułatwiło studiowanie. Dostawałam też stypendium socjalne, bo ogólnie w okresie studiów miałam ciężko. Dobrze, że o tym napisałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że kiedyś nie było takiej możliwości. Ale teraz jest taka możliwość ;))

      Usuń