Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

piątek, 24 października 2014

Ponad tydzień z procesorem mowy..


Słucham muzyki. Słyszę coraz ładniejsze muzyki. 
Przełączyłam program na 3. Jest głośniejszy. Dość szybko przyzwyczajam się do głośności. Być może, że przejdę jeszcze 4 program, ale to za tydzień ;) 
Z mamą ćwiczę słuchowo. Wciąż nie odróżniam niektóre głoski, słowa. Rehabilitację w Kajetanach mam w grudniu. Za miesiąc następne ustawienie. Ćwiczyłam percepcję słuchową z mamą, tzn mama mi mówiła, a ja musiałam powtórzyć co mówi. Przykłady ćwiczeń, które znalazłam w necie także sama dodawałam słowa, poniżej macie w linkach. Słowa mi się mylą.. Dla mnie kilka słów brzmią tak samo.. Muszę bardzo wsłuchiwać, wyćwiczyć te głoski.. np. foka, sofa dla mnie tak samo brzmią :o albo mi się myli a jak e.. zupełnie inaczej słyszę niż w poprzednim implancie. Ale cóż muszę nauczyć się odróżniać. 
Słuchałam audiobooka, staram się zrozumieć bez patrzenia na tekst. Coś tam łapię, muszę patrzeć na tekst, bo zrozumiem tak, a nie inaczej. Dźwięk gadu-gadu, dzwonek do drzwi, dźwięk telefonu zupełnie inaczej brzmią.. Nie wiedziałam co to jest, ale później skapnęłam co to jest :D Mama do mnie mówiła Nie słyszałaś dzwonka do drzwi? A ja nie wiem chyba nie, mama poszła zadzwonić, a ja powiedziałam Tak słyszałam, ale zupełnie inaczej brzmi więc nie wiedziałam, że to dzwonek.. Więc poznałam dźwięk dzwonka :))) 
Rozmawiam również przez telefon. Bardzo dobrze rozumiem przez telefon, nawet lepiej rozumiem niż osobiście.. na prawdę. W starym implancie miałam lekkie zakłócenia, stłumiona mowa w telefonie, w nowym zero zakłóceń, jest czysto i wyraźnie. W ogóle ten implant nowy jest ostry i płynny :)

Ćwiczenia słuchowe:
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2

Implant bez rehabilitacji jest niczym!! Trzeba się rehabilitować, żeby osiągnąć efekty.
Wy jako dorosłe osoby decydujecie się na implant zadajcie sobie przede wszystkim pytanie Czy będę miał czas się rehabilitować, będę nie tylko u logopedy, ale także w domu z kimś?

Dzieci mają więcej czasu na rehabilitację, za to rodzic musi poświęcać czas. Ja wtedy traktowałam rehabilitację jak zabawę, lubiłam zgadywać słowa, zdania. A teraz? Jestem starsza, czasu coraz mniej, bardziej mnie męczy rehabilitacja niż kiedy byłam dzieckiem. Ale wiem, że muszę się rehabilitować, żeby na prawdę dobre efekty osiągnąć. Co się nie robi dla mojego dobra?..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz