Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

wtorek, 26 września 2023

Rodzice niesłyszące, a dziecko słyszące, czy się dogadamy?

Witam. 

Chciałabym tutaj poruszyć ten temat, ponieważ były obawy jak się dogadam ze słyszącymi dziećmi. A cudzych dzieci niestety często nie rozumiem co mówią, no i tego obawiałam się. A zupełnie niepotrzebnie!

Wiedzieliśmy, że będziemy mieć dzieci słyszące (ze strony genetycznej będą słyszące).

Wiadomo, że Głusi z językiem migowym to nauczą dzieci słyszące języka migowego i to ich pierwszy język, potem uczą się mówić. 

A co z takimi głuchymi mówiącymi? No właśnie, dużo znajomych mi mówi, że też im ciężko zrozumieć małych dzieci, ale swoje dzieci rozumieją. Ze swojej obserwacji np na placu zabaw przyszła mała CODA, rozmawiała z chłopcem, byłam pod wrażeniem, że wyraźnie mówi i rozumiałam, nie to co innych dzieci, które nie są związane z rodziną głuchych. Czy słyszące dzieci moich koleżanek też można ich zrozumieć, bo są nauczone, że trzeba mówić do nas wyraźnie itd. 

No i swój przykład, mam dziecko słyszące, co prawda dopiero 1,5 roku, ale już dużo słów mówi, jestem w stanie ją zrozumieć, stara się mówić do mnie, pokazywać. Wie, że my mamy aparaty i nie słyszymy (a czy jest świadoma o co chodzi ze słuchem to nie jestem w stanie stwierdzić). Najpierw mówiła "mama" mając 7 miesięcy, a potem zamigała pierwszy raz mając 9 miesięcy 😉 uczę ją bobomigi od 5 mc życia 🙂 i tak się dogadujemy się. Nie mamy w planach wprowadzić języka migowego, chyba, że będzie chciała. 🤷🏽‍♀️ Ponieważ z mężem tylko mówimy, mimo, że oboje znamy język migowy..

Także jak zastanawiacie się podobnie jak ja, to mówię swoje dziecko zrozumiecie, nauczycie, żeby mówiło do was, dziecko bardzo szybko załapie i to przyjdzie naturalnie 😉

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz