Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

sobota, 19 lipca 2014

Orzeczenie o niepełnosprawności dla implantowiczów

Widziałam wiele dyskusji na forum było na temat przyznania orzeczenia czy stopnia niepełnosprawności.

My jako implantowicze nawet z 2 implantami jesteśmy nadal niepełnosprawnymi. Słuch nie rokuje poprawy. Wszczepią nam implant i nadaj jesteśmy głuchymi. Zdejmiemy procesor, czy wyczerpią baterie - nic nie słyszymy. Nie każdemu dobrze pomaga implant więc potrzebujemy rehabilitacji i pomocy osoby trzeciej, która nam przetłumaczy w ważnych sprawach. To nie jest tak, że operację zrobią i od razu słyszymy na 100% jak osoba słysząca. Nie! Zupełnie inne dźwięki słyszymy, od nowa musimy nauczyć się słuchać jak małe dziecko, nauczyć się rozumieć mowę. Nigdy nie słyszymy na 100%, nawet jeśli dobrze wyrehabilitujemy słuch. Ale nadal jesteśmy głuchymi!. Jak zepsuje się implant? Znowu operacja, od nowa uczyć się dźwięków!!

Za naszymi plecami komisja odwala dziwne, chore rzeczy.
"Masz implant? Nie potrzebujesz pomocy, jesteś zdrowa"
"Mówisz? czyli słyszysz wszystko"
"masz implant i wszystko słyszysz"

Co najśmieszniejsze to było, że kiedy miałam 12 lat napisali, że nie noszę nic na zewnątrz, świetnie sobie radzę i nie przyznali zasiłku, bo mam implant. Musiałam odwoływać, ale to strasznie wstyd ze strony komisji, że nie wiedzą co to jest implant, ani jak działa ani jak wygląda, tym bardziej lekarz.

Dlatego jak nie dostaniecie orzeczenia z powodu implantów, po prostu odwołajcie się bez zastanowienia się! Bo to jest nienormalne, chore i dzieci czy dorośli są nadal niepełnosprawnymi i potrzebują opiekę, rehabilitację, pomocy osób trzecich.

Jeśli odwołujecie się w odpowiednim czasie tzn 14 dni od otrzymania decyzji listem, to nie musicie ponownie stawać się na komisję. Jeśli komisja nie zgadza się to mają obowiązek wysłać do Warszawy czy do większego miasta. Ale wy nie musicie nic robić, tylko czekacie na odpowiedź. Ale przeważnie przyznają odwołanie, bo się "wstydzą" wysyłać gdzie indziej.

To tak jak myślą "Ucięta noga, odrośnie" Masakra.

6 komentarzy:

  1. Dobre porównanie, ucięta noga rośnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze ja mam od 8 lat umiarkowany stopień 03-L 11-I i dziś miałam komisję i mogą mi go zabrać bo mam implant,a mało co rozumiem słów,chodzę do surdologopedy,nie mogę utrzymać się w żadnej pracy,ze wszystkimi się kłóce,mam myśli samobójcze i oni uważają mnie za osobę zdrową?SERIO??!!1

      Usuń
  2. U mojej koleżance napisali, że "słuch rokuje poprawy"... Masakra. A właśnie wszędzie w dokumentach jest napisane, że pogarsza się jej słuch i nie rokuje poprawy.. ehh. -,-

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam, że niektórzy lekarze mówią do osoby implantowanej, np: "słyszysz, więc jesteś pełnosprawny". A przecież jak procesor się wyłączy, to nic nie słyszy ;/ To samo jak osoby z protezą nogi mówią, że chodzi więc jest pełnosprawny, może pracować, ale tak jak zdejmuje to nic, musi dużo ćwiczyć, tak jak osoby z procesorem..... Denerwuje mnie takie osoby, którzy mówią, że jest pełnosprawny. Może są zazdrośni, że np. autobus taniej, ehh.

    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie.

    Od roku mam wszczepiony implant ślimakowy. Nie słyszę od 5 lat (słuch straciłam w momencie niewydolności oddechowej).Do tej poru miałam umiarkowany stopień, po wszczepieniu implantu przyznano mi stopień lekki. Postanowiłam się odwołać od tej decyzji.W chwili obecnej audiometria słowna w wolnym polu , w implancie równa się 0% rozumienia. Strona prawa 20% rozumienia przy 60 dB,strona lewa 60% rozumienia
    przy 70 dB. Abym była wstanie cokolwiek zrozumieć trzeba do mnie mówić głośno stojąc na wprost. Czy mam według Was szanse na otrzymanie ponownie stopnia umiarkowanego i jakich argumentów użyć by ten stopień otrzymać???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dołącz opinie od surdologopedy,audiologa,psychologa,psychiatry,okulisty,neurologa,neuropsychologa

      Usuń