Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

wtorek, 3 marca 2015

Kajetany - logopeda

Otóż byłam w Kajetanach na rehabilitacji słuchowej. Dała mi dużo materiałów do poćwiczenia i także do sprawdzenia, żeby ustawić procesor dobrze, czyli słowa, zdania i dźwięki. Musiałam określić różnicę słyszenia w starym, a w nowym implancie.

Kilka wyrazów mówiła do mnie i miałam określić jak ja słyszę, bo rozumieć to rozumiem mowę, mogę sama poćwiczyć. Czyli w wyrazie, które litery są głośne. Więc u mnie wysokie tony były głośne czyli sz, cz, ć itp. Więc tłumaczyła mi, że nie może tak być, że głoskę głośno słyszę, a inne cicho, dlatego jest istotne na ustawianiu, żeby wyrównać poziom częstotliwości. Obecnie nie mam ustawione, mam pod koniec marca na ustawienie, więc już będą dostrajać. Więc muszą mi podnieść poziom niskich ton, żeby z wysokimi tonami się wyrównała głośnością. Zdrowy człowiek słyszy wszystkie głoski na równym poziomie, więc tak ustawiają :)

Narysowałam wykres, żeby najłatwiej zrozumieć o co chodzi. Nie chodzi tu o diagramy, słupki jak pokazują na ustawieniu, tylko pokazuję jak słyszę..

Źródło: opracowanie własne.

1) niebieski - aktualnie tak mam ustawiony, więc zbyt cicho słyszę niskie tony, więc na następnym ustawieniu podnoszą poziom głośności niskich ton, żeby wyrównały się, ale średnie niestety zostaną, nerw musi przyzwyczaić się do tych ustawień

2) zielony - po następnym ustawieniu, po podniesieniu poziomu niskich ton będzie mniej więcej tak wyglądało wtedy będzie spadek niskich ton (nie spadnie niżej, ale zostanie taki)

3) czerwony - prawidłowy poziom, mniej więcej taki poziom musimy osiągnąć, może nie idealny prosty, ale mniej więcej powinno być, żeby dobrze rozumieć mowę i przyjemniej słyszeć, więc wyrównują pewnie w wakacje

Po ustawieniu w wakacje pojadę na rehabilitację na małą kontrolę, da więcej materiałów i inne ćwiczenia. A logopedę będę chodziła u siebie od czasu do czasu. Co do rehabilitacji w hałasie to później rehabilitujemy. Na razie skupiamy się w ciszy.

Nie wiem czy tak w ten sposób dokładnie rehabilitują osób dorosłych, czy po prostu tylko po reimplantacjach.. Ale no nic nie ważne, w takim razie taka moja rehabilitacja wygląda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz