Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

sobota, 20 czerwca 2015

Głuchoniemy? Dlaczego nie mówimy?

Osoby słyszące nie mają pojęcia tak na prawdę głuchy a głuchoniemy. 
Nigdy nie mówimy o osobach niesłyszących "głuchoniemy" tylko GŁUCHY !

Dlaczego?
Głuchy to głuchy. Nie każdy głuchy jest niemy. Nie każdy aparatowany, implantowany, czy nawet bez urządzeń głuchy jest niemy ! Jeśli nawet rzeczywiście są nieme, ale nie mówimy głuchoniemy tylko "Głuchy". 

Jestem głucha, a ludzie kojarzą, że jestem głuchoniema, bo jak jestem głucha to jak mogę mówić?! Muszę być niema tak?! Jestem głucha, tylko po prostu korzystam z urządzeń wspomagających, wcale nie jestem słabosłysząca. Z medycznego punktu widzenia jestem głucha, ponieważ mam powyżej 90 dB medycznie uważane jest za osobę niesłyszącą, a nie niedosłyszącą...

Jak słyszę, że mam implant czy aparaty słuchowe to znaczy, że wszystko słyszę.. Ręce mi opadają !! Żadne urządzenie nie zapewni 100% zrozumiałości mowy w różnych warunkach.
W hałasie, w sali, z daleka nie rozumiem mowy !!! To jak można tu mówić że 100% wszystko słyszę? Bzdura !!

Tylko tu chciałam uświadomić jak to jest na prawdę i dlatego mówimy GŁUCHY ! Jeśli powiecie "głuchoniemy" to głusi się obrażają, bo dla nich jest obraźliwe.. Taka rada ode mnie !!

Jeśli chodzi o pisanie słowo GŁUCHY.
Głuchy z dużej litery to osoby niesłyszące są wychowane w kulturze Głuchych, ich naturalnym językiem jest polski język migowy, mają rodziców Głuchych.

głuchy z małej litery to osoby niesłyszące, które mają powyżej 90dB, mogą mówić, a także mogą znać języka migowego, najczęściej korzystają z urządzeń jak aparaty czy implanty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz