Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

środa, 7 października 2015

Pierwszy zjazd na studiach magisterskich + Kajetany + mały poradnik o pętli indukcyjnej.

Pierwszy zjazd na studiach zaliczam do udanych :) Uczelnia jest przyjazna osobom niepełnosprawnym. Fajnego asystenta dostałam, który wyraźnie mówi i bez problemu go rozumiem, pomaga, sporządza notatki dla mnie. Niektórzy wykładowcy udostępniają w internecie materiały, ale nie wszyscy, dlatego jest asystent. Wykładowcy nie robili problemów, żeby skorzystać z systemu FM. Przez całą niedzielę byłam w dużej sali, gdzie była pętla zamontowana. Ucieszyłam się, ponieważ nie musiałam prosić wykładowcy, żeby nadajnik systemu FM założył. Bardzo dobrze słyszałam poprzez pętlę. Wystarczyło przełączyć w tryb "T". Podobała mi się jedno zajęcie tj. ćwiczenia ze statystyki matematycznej ;) W końcu coś związane z matematyką. Mam nadzieję, że poradzę sobie ze studiami i przejdę pierwszy semestr, zapowiada się nie tak tragicznie jeśli chodzi o warunki zaliczenia egzaminów ;) Podobnie jak w poprzedniej uczelni, tylko tu jest możliwość zdawania 3 terminów czyli podstawowy i 2 poprawki, na licencjacie miałam tylko jedną poprawkę.

W Kajetanach byłam u logopedy, otrzymywałam cenne rady dotyczące rehabilitacji słuchowej, bo mam pewne problemy ze słuchem. Wcześniej już pisałam o tym jaki jest problem. Mam nadzieję, że za jakiś czas się poprawi, nie wymagam 100% słuchu, tylko poprawić jakość funkcjonowania w hałasie, na odległość czy cichych dźwięków. Implant w tej chwili nie radzi z tym, ale może dzięki rehabilitacji, wsłuchania dźwięków, rozmów przy głośnym tle, zmieni to.. Mogę tak powiedzieć, że co jedno polepszyło, a drugie "popsuło" xD Tylko szkoda, że nie mam procesora Sonneta :( Bo ma mikrofon lepszy, kierunkowy i automatycznie dostosowuje do warunków otoczenia.


A teraz mały poradnik korzystania z pętli indukcyjnej.

Jak to wiecie, że przełączamy aparat/procesor na tryb T. Ale w przypadku procesorów (nie wiem jak to jest w aparatach) to jeśli słyszymy buczenie, zakłócenie to jest normalne zjawisko, bez obaw nie zaszkodzi procesora ani implantu. W takim przypadku, aby wyeliminować buczenie to zmniejszyć czułość.
Przypadkiem natknęłam na książkę - instrukcję korzystania z procesora mowy, przeczytałam o cewce indukcyjnej i tam było napisane, że w przypadku buczenia, zakłócenia zalecane jest zmniejszyć czułość. I tak przetestowałam w pokoju, gdzie słychać buczenie od kuchni indukcyjnej za ścianą, zmniejszyłam czułość i rzeczywiście nie było już słychać buczenia, a słyszałam pętli np film czy muzykę! Kilka lat używam cewki T i nie wiedziałam o tym jak można wyeliminować i wgl jest to możliwe.. No cóż człowiek uczy się przez całe życie i odkrywa nowe rzeczy..

I to tyle na dziś :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz