Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

poniedziałek, 20 marca 2017

Dancing With The Stars.Taniec z Gwiazdami - Iwona i Stefano.

           Już od 3 marca w Tańcu z Gwiazdami bierze udział pierwsza w Polsce niesłysząca w tym programie - Iwona Cichosz czyli Miss Świata Niesłyszących.
Oglądam każdy odcinek i cały czas jestem pod wrażeniem jak ona tańczy i na dodatek bez aparatów!

          Dlaczego bez aparatów? Chciała zatańczyć jako osoba głucha w 100%, ale też aparaty przeszkadzają w tańcu, za dużo dźwięków + szum publiczności. Towarzyszy jej tłumacz PJM Bernard, ale nie cały czas.
           Ale też myślę to dlatego, że aparaty czy implanty w jakimś stopniu opóźnia słyszenie dźwięków, dla nas może nie jest aż tak wyczuwalne, ale troszkę jest różnica między naturalnym słuchem a urządzeniem, nowsze implanty może nie dają aż takiego efektu opóźnienia, przynajmniej logopeda która mnie rehabilitowała w starym i w nowym implancie, że natychmiast reaguję na słowa czy dźwięk w nowym implancie, szybciej rozumiem itd. Może faktycznie coś w tym jest.. sama nie mogę powiedzieć, bo na prawdę dla mnie jest no bez różnicy, tyle, że lepiej rozumiem w nowym i tyle. :)

           Przede wszystkim Iwona udowadnia wszystkim słyszącym, że g/Głuchy może tańczyć i to dobrze jak słyszący, czujemy rytm, może nie słyszymy muzyki, ale czuć w ciele rytm. 
           Zaczęli robić napisy na żywo od 2 odcinka, też to pierwszy raz w Polsce napisy na żywo! Niestety idą z opóźnieniem i z błędami, ale no trzeba wybaczyć im i się nauczyć zrobić, dobrze, że w ogóle angażują się w to dla nas g/Głuchych :)
         Ale najbardziej jestem pod wrażeniem to, że Iwona świetnie dogaduje się ze Stefano Terrazzino jak zobaczyłam te próby i wywiady :) W tańcu tworzą własne znaki, bo nie ma w PJM takich znaków. Oczywiście Iwona potrafi mówić i migać, co z tego widzę i wywnioskuję z wywiadów woli migać, w końcu to jej pierwszy język, wychowana w rodzinie niesłyszących. Na żywo ją widziałam, ale nie znamy się osobiście, nie rozmawiałyśmy, bo wykładała na temat aplikacji migam.pl .

        Dla mnie to jest normalne i nic dziwnego, bo też tańczyłam, występowałam publicznie w mieście (nawet raz śpiewałam w szkole). Ale niestety słyszące osoby myślą inaczej.. Czyli głuchy to nie może tańczyć.. Da się wszystko jak się ma talent! Wystarczy wyczuć rytm, wyczuć muzykę w ciele, żaden słysząca osoba nie doświadczy tego wyczucia :). To tylko okres podstawówki, w gimnazjum przestałam występować, wzrastała u mnie trema przed publicznością stąd zrezygnowałam i nie chcę kontynuować :)

Teraz podaję linki do facebooka o Iwonie i Stefano. Znajdziecie tam odcinki z napisami i wywiady, a także prowadzą transmisje na żywo wraz z tłumaczem, informacje dot. Dancing With The Stars - Taniec z Gwiazdami.

Dancing With The Stars - Taniec z Gwiazdami Iwona i Stefano.

Iwona Cichosz - Miss Świata Niesłyszacych

Odcinki z napisami w słowo w słowo zrobione przez glusi.pl

Stefano Terrazino, znajdziecie transmisje na żywo.

Każdy piątek o godzinie 20 w Polsacie jest Taniec z Gwiazdami.

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy jest Twój blog. Zawiera wiele pomocnych informacji, więc pozwoliłam sobie na wpisanie go na listę ciekawych i polecanych blogów nie(do)słyszących pod tym linkiem: http://www.mocnacisza.pl/p/blogi-i-strony-www-niedosyszacych.html
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń