Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

sobota, 17 maja 2014

Jak widzą osoby niesłyszące, które nie umieją j. migowego na wykładach?


Obejrzałam i postanowiłam wam pokazać fragment jak na prawdę słyszymy np profesora na wykładach albo jak osoba słysząca zasłania, odwraca się, mówi pod nos itd.. 

Wycięłam ważny kawałek filmu w celu pokazania słyszącym jak my na prawdę słyszymy was, dlatego prosimy, żebyście nie odwracali się, nie zasłaniali ust, wyraźniej mówić itd..

W tym filmie jest idealnie pokazane jak student niesłyszący, który czyta z ust i nie potrafi migać, jak słyszy wykładowcy na uczelni. Po prostu jak widzicie napisy, że część słyszy, większa część nie rozumie, niedosłyszy. Mimo tłumacza języka migowego i tak nie rozumie, bo nie potrafi migać.

Ja tak samo zmagam się z tym problemem na wykładach, sama muszę się uczyć, wsparcie od studentów (notatki, powiedzą co trzeba zrobić, z czego itp), ewentualnie dopytać profesora, żeby wytłumaczył mi zadania. Nawet patrząc na usta nie zawsze pomaga w rozumieniu, bo czasem profesor nie wyraźnie mówi, w sensie źle układa usta, albo nie taki głos niewyraźny.

A poza tym polecam wam obejrzeć film pt "The Hammer" o niesłyszącym zapaśniku, który był wychowywany wśród słyszących, a potem trafia na uczelnię dla niesłyszących i poznaje świat Głuchych, zaczyna uczyć się migać. Podałam link tutaj, nie wymaga rejestracji, bez limitu.

1 komentarz:

  1. Olga, super filmik. I faktycznie my tak się czujemy. A ten chłopak świetnie zagrał to zdezorientowanie

    OdpowiedzUsuń