Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

wtorek, 23 września 2014

Mój audiogram i postępy starego implantu MED-EL Combi40+

W implancie MED-EL Combi40+ 

Oznaczony na czarno to było wykonane po miesiącu od podłączenia w 1999 roku. Na początku słabo prawda? Ale później coraz lepiej, po roku osiągnęłam mniej więcej taki poziom na żółto.

Zaznaczyłam na żółto tło to na tym poziomie słyszałam w implancie. To od 2000 roku do 2012 roku. A później też mniej więcej, ale czasami gorzej słyszałam. Ale już nie wykonano takich badań, bo były wizyty interwencyjne. 

A badania słowne:
w ciszy - 68%
w hałasie - 30%

Więc jak pani określiła, że dobrze słyszę nawet lepiej niż przeciętnie. Taka moja granica słyszenia były, nie można było już ustawić lepiej. A żeby nauczyć się języka obcego na poziomie komunikacyjnym to musimy mieć co najmniej 80%, żeby móc dogadać się w języku np angielskim.

Chciałabym dużo lepiej ponad 80%, ale no może nowy implant tyle osiągnie? Ale najważniejsze, żeby operacja się udała i nie było komplikacji :) Już niedługo jadę do Kajetan na operację.. 

To nie jest tak, że wszczepimy implant i od razu 100% będziemy słyszeć. Niestety tak nie jest, każdy inaczej słyszy, ma inne granice, inne efekty słyszenia. Po implantacji oraz po reimplantacji i też nie jest powiedziane, że będzie lepiej czy może gorzej. Po prostu nikt tego nie wie, to się okazuje jak będzie nosić procesor..

Co z tego dowiedziałam jak dobre efekty uzyskamy to zależy od:
-budowy ślimaka (czy łatwo można dobrze włożyć elektrody i do końca)
-dobrze włożony elektrody
-trochę może od rzęsek
-nerwu słuchowego, czy nie jest uszkodzony
-nastawienia mózgu na elektroniczny słuch

To chyba już ostatni post dotyczące mojego starego implantu Combi40+. Po operacji zaczynam od nowa :) Będzie to implant Sonata albo Concerto. Zobaczymy które dostanę. Jakie relacje z operacji też napiszę ;))

Tak wygląda COMBI40+.
 Żegnam! :)

1 komentarz: