Translate

REGULAMIN dla czytelników bloga

REGULAMIN dla czytelników bloga

1. Proszę o szczere komentarze
2. Nie kopiować treści, zdjęć itp.
3. Nie podszywać pod blogerkę
4. Nie używać wulgaryzmów w komentarzach
5. Szanuj innych
6. Nie reklamuj swojego bloga w komentarzu (z wyjątkiem o podobnej tematyce jak mój blog - to chętnie poznam)

NIE STOSOWANIE SIĘ DO REGULAMINU CZEKAJĄ KONSEKWENCJE !!!

niedziela, 27 kwietnia 2014

Audiometria mowy w implancie oraz za pomocą pętli.

Z ciekawości dla porównania zrobiłam audiometrię mowy w implancie i za pomocą pętli indukcyjnej. 

Ta audiometria mówi słowa i miałam wskazywać wyraz, oczywiście bez szumu, bez hałasu. Badanie jest wykonywane w ciszy. Jest przedstawiony przy każdych decybelach ile procent zrozumiałam.
Taki specjalny program komputerowy.

Przypominam, że mam tylko prawe ucho aktywne.

W samym implancie.
Zaczynam rozumieć od 40 decybeli.
Średnia % zrozumiałości: 52%
Od 50 dB na poziomie 40-60%
Zbadano do 80dB.

W implancie z pętlą indukcyjną.
Zaczynam rozumieć od 30 decybeli.
Średnia % zrozumiałości: 66%
Od 50 dB na poziomie 80-95%
Zbadano do 70dB.

Tak wynika z tego, że z pętlą dużo lepiej rozumiem mowę :) Chciałabym, żeby sam implant tak mi działał.. 

W Światowym Centrum Słuchu też miałam robione takie badanie, wyszło ok 50-55% poprawności zrozumienia mowy w ciszy. W hałasie chyba jakoś 30%. ;))

Na pewno każdy implantowicz miał takowe badanie :) Na pewno każdy inaczej rozumie, każdy inaczej słyszy i wgl.


PS
Teraz przerwa w pisaniu bloga :) Wrócę do pisania jakiś czas po długim weekendzie. Muszę brać za pracę licencjacką. Na majówkę spędzę ze swoim chłopakiem <3. Trzeba odpocząć na majówce prawda? ;))

1 komentarz:

  1. Życzę udaną majówkę, warto odpocząć :-)
    Nana

    OdpowiedzUsuń